Zielona frittata

Frittata! Czyli coś więcej niż omlet.

Odżywianie Przepisy

Przyjęło się, że jaja je się na śniadanie. Ileż razy można przyrządzać jajecznicę, jaja na miękko, sadzone… Wtedy z pomocą przychodzą omlety. Można dodać do nich różne dodatki, przyrządzać je na słodko lub wytrawnie. Jednak w pewnym momencie i omlet to za mało! I wtedy wiesz, że czas na frittate. Czyli puszysty, zapiekany omlet z mnóstwem dodatków w środku. Ten akurat jest w wersji wege, z zielonymi warzywami, ale możesz dodać co tylko lubisz – kiełbaskę, szynkę. sery.. Pozwól jednak, że przedstawię Ci moją propozycję, którą przyrządziłam ostatnio na śniadanie.

Przepis na zieloną frittate:

5 jaj

świeże liście szpinaku

malutki pęczek kolendry i pietruszki

łyżka sera grana padano ( lub innego twardego np parmezanu)

sól, pieprz czarny, oliwa

Zielony sos:

2-3 łyżki jogurtu greckiego

kilka liści kolendry

sok z 1/2 limonki (lub cytryny jeśli nie masz)

sól, pieprz cayenne do smaku

 

  1. Nastaw piekarnik na 220 stopni. Do malaksera wrzuć szpinak, zioła, jajka, ser i porządną szczyptę soli i pieprzu. Zmiksuj.
  2. Rozgrzej patelnię, wlej oliwę i mieszankę. Smaż mieszając delikatnie przez chwilę, następnie zdejmij z gazu i włóż do piekarnika na ok. 5 minut aż będzie złota. Możesz zetrzeć na wierzch trochę sera, jeśli lubisz.
  3. W tym czasie przygotuj sos – zmieszaj wszystkie składniki, a liście kolendry drobno posiekaj.
  4. Wyłóż fritatte na deskę i pokrój na kawałki. Podaj z sałatką z dowolnych warzyw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *