Awokado z jajkiem i szynką parmeńską| WmiareFIT

Zdrowe śniadanie białkowo-tłuszczowe. Awokado z jajkiem i szynką parmeńską.

Odżywianie Przepisy

Mamy tu fanów śniadań białkowo-tłuszczowych? Ostatnio zauważyłam, że zrobiła się na nie moda. Nie jest jednak prawdą, że są one zdrowsze, czy lepsze od tych z węglowodanami. Po prostu niektórzy z rana lepiej funkcjonują po porcji białka z tłuszczem, bez węglowodanów. Niezależnie od tego, czy z rana wolisz zjeść owsiankę, czy jaja na boczku, najważniejsze jest to, by zawsze jeść śniadania. No i by były one w miarę fit 🙂 Dziś przedstawiam moją propozycję na zdrowe śniadanie, które możesz skomponować w wersji białkowo-tłuszczowej rezygnując z pieczywa. Oczywiście to danie możesz równiedobrze zjeść na kolację, czy inny posiłek… Chyba po prostu przyjęło się, że to na śniadaniu królują jajka 🙂

Przepis prosty, względnie szybki, a do jego wykonania niezbędny będzie piekarnik. W moim przypadku jedna porcja, to połówka awokado podane z sałatką i pieczywem gryczanym. Jak zawsze namawiam Cię do dostosowania przepisu pod siebie. Zamiast szynki parmeńskiej możesz położyć łososia, boczek… albo nic. Kombinuj tak, by Ci smakowało!

Przepis na pieczone awokado z jajkiem i szynką parmeńską:

1/2 awokado (w miarę dojrzałe)

1 jajko

1 plaster szynki parmeńskiej (szwardzwaldzkiej, boczku lub wędzonego łososia)

sól, pieprz

Przygotowanie:

  1. Rozgrzej piekarnik do 200st. W tym czasie przygotuj awokado. W tym celu przekrój awokado na pół, wyciągnij pestkę (najprościej jest wbić w pestkę nóż i przekręcić). Łyżką wydrąż nieco bardziej miejsce po pestce (dzięki temu zmieścisz w nim całe jajko). Następnie oprusz solą i pieprzem, wyłóż plastrem szynki i wbij całe jajko. Nie przejmuj się, jeśli trochę białka wypłynie.Awokado z jajkiem i szynką parmeńską| WmiareFIT
  2. Gdy piekarnik jest rozgrzany ułóż awokado przy brzegach blachy lub w naczyniu prosto, tak żeby nie wypłynęło z niego jajko. Piecz około 10-13 minut. Najlepiej wyciągnij zanim zetnie się żółtko. W ostatnich minutach możesz również włożyć do piekarnika pieczywo.
  3. W czasie pieczenia możesz przygotować sałatkę jako dodatek. U mnie była to roszponka z pomidorkami koktajlowymi i szczypiorkiem. Awokado przełożyłam na talerze, opruszyłam solą i przystroiłam kiełkami oraz szczypiorkiem.

Smacznego! 🙂

Awokado z jajkiem i szynką parmeńską| WmiareFIT

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *